Sunday, December 28, 2008

Nike Women Greco Supreme

MAYBE GOING TO LATE?


JUSTICE AND 'MADE!
Every now and also in this third world country called Italy, which the administration of justice to a citizen at least recognize the wrong suffered. Unfortunately
a decision is delayed and remains an ineffective and useless act.
is not much, but it is something that leaves you ancora sperare che in un lontano futuro gli uomini e le donne di buona volontà riescano a cambiare questo sistema di caste intoccabili, di potentati che stanno soffocando le giuste aspettative del Paese.
Una piccola vittoria contro una blasonata istituzione quale la “Scuola Superiore di Pubblica Amministrazione” rea di selezionare gli allievi ed i docenti con criteri che “a ragion di causa” potremmo definire “poco trasparenti”.
Nel lontano ottobre 2003 essendo da anni responsabile del servizio di prevenzione e protezione presso la Direzione Generale per il Patrimonio Storico artistico del Ministero per i Beni e le Attività Culturali del Museo Nazionale delle Arti e Tradizioni Popolari, ho richiesto di partecipare al 1° Master “Tutela salute e sicurezza nei luoghi di lavoro” organizzato dalla SSPA e nonostante fossi tra i più qualificati dei richiedenti venni escluso.
Il numero dei partecipanti fu ridotto dai 100 previsti a soli 60 ed io fui escluso in quanto qualificato al 66 posto.
Il paradosso è stato che la SSPA, di fronte alle mie rimostranze, in un primo tempo addirittura, ha tentato d’impedirmi l’accesso agli atti ai sensi della 241.
Non riuscendo a capacitarmi circa i motivi della mia esclusione, avevo addirittura pensato che la commissione si fosse risentita quando ho sollevato la perplessità (che non aveva nulla di ostile o irrispettoso) sulla durata del corso di ben 262 ore, che mi appariva eccessiva to the subject matter, compared to 120 hours of the course for the 494.
this respect too, the time gentleman, he was right then, because the course was suspended for half the protests of students, ranging up to Caserta without a real construct, there was also the problem of legal status in lack of measurements of the State-Regions Conference on the minimum content of courses for RSPP.

To understand the real reasons so I had to resort to the TAR of Lazio and only in the courts, the Directorate of the SSPA, it is justified a posteriori by certifying that the real reason of "exception that was too good and prepared to participate in the "Their Master" and that it was to facilitate fairer others less prepared. Bella
satisfaction!
Meanwhile, my colleagues and friends "less prepared" and unaware of being less skilled, can boast a master, and I will be able to include in my curriculum only this ruling of the TAR Lazio, which shows that the SSPA me certified as trppo preparation, which is a kind of "SUPERMASTER SSPA" in the subject "Protection of health and safety in the workplace?

I wonder if over time, perhaps the SSPA can not take advantage of it and call me as a teacher.

Unfortunately the Presidency of the Council is secluded and the School has not even been ordered to pay delle spese, ma poichè la sentenza chiude con: “Ordina che la presente sentenza sia eseguita dall’autorità amministrativa.” ritengo, almeno per la mia personale soddisfazione e per gli altri esclusi al medesimo colloquio, che almeno la sentenza pubblica sia pubblicizzata su interenet.

Comunque, viste anche le festività natalizie incombenti e senza alcun rancore approfitto per inviare i migliori auguri di un sereno Natale ed un felice anno nuovo a tutti ed in particolar modo ai miei avvocati, ai giudici del TAR, a tutti i funzionari e dirigenti della SSPA e perchè no anche a tutti i docenti.

Per i più curiosi si riporta di seguito il testo estratto dalla sentenza:

REPUBBLICA ITALIANA
IN THE NAME OF THE ITALIAN PEOPLE
The Regional Administrative Court of Lazio
See of Rome, Sec. I ^
composed of magistrates

President Giorgio Giovannini

Silvia Martino Leonardo Spagnoletti Component Component rel.

gives the following Judgement on the appeal
No 431/2004 proposed by Danilo De Girolamo;
AGAINST

- Presidency of the Council of Ministers, legal representative pt, represented and defended by the state, with which by law domiciled in Rome, via the Portuguese n.12;
- School of Public Administration, in its legal representative pt, represented and defended by the state, with which by law domiciled in Rome, via the Portuguese n.12;
and against
- Marco Merelli, nc;
- Nicola Spagnoli, nc;
to cancel

the exclusion measure the arch. De Girolamo from the Master "Protection of the Health and Safety in the workplace," a circular issued by the Director of SSPA No 6970 August 26, 2003, and all acts connected with or consequential condition.
Since the action with its annexes;
Since the entry of appearance in court of the State Advocacy;
Vista memory produced by the applicant in support of his defense;
Given all the acts of the facts;
Speaker at the public hearing on 8 October 2008, Dr Silvia Martino;
heard also represented in the minutes;
held and considered the facts and in law as follows:
fact and law

1. The architect De Girolamo, an official in area "C", Head of the Prevention and Security at the Directorate General for the Historic Art of the Ministry of Heritage and Culture National Museum of Popular Arts and Traditions, states that it first applied to participate in the Master "Protecting health and safety in the workplace", in the circular of Direttore della S.S.P.A. n. 6970 del 26 agosto 2003.
Ai fini dell’ammissione, era previsto lo svolgimento di una selezione, basata sul curriculum ed un colloquio individuale, nel corso del quale i candidati avrebbero avuto modo di manifestare “le specifiche attitudini e competenze professionali ovvero

le motivazioni personali di interesse alla frequenza del corso”.
In data 29.10.2003 la scuola comunicava all’arch. De Girolamo, che, in base ai criteri individuati dalla Commissione incaricata dello svolgimento della selezione, egli si era classificato al 66° posto della graduatoria, e, pertanto, essendo stato previsto un numero massimo di 60 allievi, era stato escluso dalla partecipazione al master.
Dopo avere ottenuto il parziale soddisfacimento delle proprie istanze di accesso, il ricorrente proponeva il presente ricorso, in particolare deducendo:
1) Violazione e mancata applicazione dell’art. 3, comma 1, della l. n. 241 del 1990. Violazione degli artt. 3, 24, 97 e 113 Cost.. Eccesso di potere per difetto di istruttoria e di motivazione. Violazione dei generali principi di par condicio tra i candidati. Disparità di trattamento. Ingiustizia manifesta. Sviamento di potere. Illogicità e irrazionalità manifesta.
La Commissione esaminatrice non ha predeterminato alcun criterio di valutazione, come risulta dal verbale n. 1 della sua riunione preliminare.
Tale omissione priva di qualsivoglia significato i coefficienti numerici assigned to the evaluation of the curriculum and the interview.
addition, at its meeting on October 9, 2003, the day on which the appellant claimed the interview, the Commission was incomplete.
They constituted the SSPA and the Presidency of the Council of Ministers.
latter asked to be removed from the case. By order No.
1437 of March 10, 2004, was rejected the request for an injunction.
Arch. De Girolamo filed a statement of defense in view of the public hearing on 8 October 2008 at which the action has been taken in the decision.
2. At the outset, has agreed with the state representative - who has attached his own making, a specific such request of the Prime Minister - that the action involve acts of exclusive competence of the School of Public Administration, as those withdrawn from any control or supervision by the Department of Civil Service.
Article. 1of Legislative Decree no. 287, 1999 (in the version then in force) enters the School of Public Administration between institutions of higher learning and training, with financial and organizational autonomy within the limits of its economic resources - financial.
supervision carried out by the Presidency of the Council of Ministers concerning the general development of the School, and in particular the effective implementation of the tasks institutions that are entrusted in the training of human resources working in the world of public administration while respecting the orientations delegated to the Department of Public Administration.
In this case, it focuses on the procedures for selecting participants in a school organized by the master, and, therefore, acts only within specific educational autonomy of the latter.
In addition, that no specific reference was carried out by the applicant against the presidency, which must therefore be prepared to oust the present proceedings.
3. The merits of the appeal is based.
notes that the Board, nel verbale relativo alla riunione preliminare della Commissione, non vi è indicazione alcuna in ordine ai criteri di selezione delle candidature bensì un mero richiamo agli elementi di giudizio (curriculum e colloquio) che, a tal fine, sarebbero stai considerati, nonché al punteggio massimo attribuibile.
Detti criteri non sono rinvenibili nemmeno nella circolare con cui è stata diffusa l’iniziativa formativa curata dalla Scuola, come pure gli stessi non possono, sic et simpliciter, essere desunti dalla mission alla stessa affidata.
Tale ultimo assunto sembra invece sotteso alla relazione di chiarimenti versata in atti, in cui il Direttore della Scuola rappresenta che, in realtà, il giudizio espresso sui candidati non is a "final assessment of their skills and professional skills, tending rather to identify the effectiveness of the training course compared to the individual and the needs of the organization in which he works. "It happens so - it adds in the report - that are positively selected candidates less prepared on the subject, but for which it is believed that the frequency of the course plus the knowledge that gives effect to the functions which are or will be applied."
The Board notes, however, that the maximum predetermined criteria that allow to trace the logical process followed in order to express a technical opinion-discretionary still represents one of the key principles which should guide the activities of public administrations and that the rule of behavior may be replaced by mere ex-post justification of the choices made.
So even in this case, whatever the ultimate aim of the selection (purely educational, or merit), or the circular indict, nor the examining board have made explicit selection criteria, thus making it transparent without meaning assigned to the numerical coefficients evaluation of the curriculum and the interview "motivational".

3. As mentioned above, the action must be upheld.
seems fair, however, compensare integralmente tra le parti le spese e gli onorari di giudizio.
Il Tribunale amministrativo regionale del Lazio, sede di Roma, sez. I^, definitivamente pronunciando sul ricorso di cui in premessa, lo accoglie e, per l’effetto, annulla il provvedimento impugnato.
Spese compensate.
Ordina che la presente sentenza sia eseguita dall’autorità amministrativa.
Così deciso in Roma nella camera di consiglio dell’8 ottobre 2008.
Giorgio Giovannini Presidente
Silvia Martino Estensore

0 comments:

Post a Comment